måndag 31 mars 2014

VÅRTECKENUTMANING 4

Det har verkligen varit underbara vårdagar i veckan som gått. Det har varit riktigt varmt ute och vinterkläderna har hamnat längst in i garderoben. 
Just nu förundras jag över att det är så otroligt tidigt allting. Igår när jag satt och åt frukost tittade jag ut på fågelbordet och till min glädje såg jag att bofinken kommit. Några timmar senare såg jag koltrasten som satt på gräsmattan och nån timme senare åkte jag förbi en lägde där ett tran-par hade landat. 

Härligt att se och höra alla vårfåglar som kommer tillbaka.




Premiärgrillning i helgen. 

3 kommentarer:

Annica Östlund sa...

Vilka härliga bilder och svanen är verkligen ståtlig där den står och ruskar sin fjäderskrud.
Visst är det härligt med all fågelsång och vårsol!
Kram Annica

Charlotta sa...

Första grillningen är ett starkt vårtecken. Smak av vår, som inte ens gör något om det smakar lite bränt. ;)

Anonym sa...

känner doften ända hit! :)